Plouă, plouă, plouă peste inima mea

Friday, 3 June, 2011

Îmi menţin părerea că “vreme schimbătoare” e pleonasm. Vremea se schimbă. Că de aia e vreme.

Ieri a fost cald afară. Ca şi azi, ca şi alaltăieri. Doar că ieri, după ce a fost cald, a început să plouă. Şi cum sunt eu norocoasă aşa de felul meu, m-a prins ploaia pe drum. Nu s-a putut să plouă în timpul filmului şi să se termine când să merg eu spre casă. Nu, a început fix când am plecat şi s-a oprit după 10 minute după ce am ajuns acasă leoarcă. Dar am supravieţuit.

Ca orice ploaie, a început cu câteva picături. Mare filozoafă, îi zic eu Roxanei: “Hainele ţi le splei, deci le uzi. Tu faci baie, deci te uzi, nu? Nu ne topim de la câteva picături. Hai să mergem.”

În fine, pe drum a început să plouă şi mai tare şi cum eram deja oleacă ude, am zis că de-acuma e tot aia. Mai fugeam, mai săream în bălţi, mai făceam din mână la maşinile care ne claxonau.. Partea bună e că m-am distrat, chiar îmi place să merg prin ploaie.

Cum sunt all-about-giving, urmează un:

Ghid de supravieţuire pe timp de ploaie

Eşti afară, te bucuri de viaţă, când o simţi: picătura de apă de pe obraz. “O, nu!”, începi să te panichezi. Nu te aşteptai la asta. Simţi adrenalina cum îţi curge prin vene. Simţi cum îţi creşte frecvenţa cardiacă. Repeţi în gând numărul de la salvare, te gândeşti la ce-i mai rău…

Dacă te regăseşti în descrierea de mai sus, înseamnă că viaţa ta o să se schimbe pentru totdeauna. Iată ce trebuie să faci:

În primul rând, păstrează-ţi calmul. Gândeşte-te la un loc uscat în care să-ţi pui telefonul mobil. Dacă ai o geantă impermeabilă, te-ai scos. Altfel, nu ştiu, în chiloţi.

Apoi trebuie să gândeşti pozitiv. Imaginează-ţi că eşti într-un film, sau nu ştiu. Imaginează-ţi că faci duş cu hainele pe tine. Sau cântă în gând. Ideea e să te bucuri de ploaie şi să te gândeşti că o să te dai şmecher şi o să spui apoi “Vaaai m-a prins ieri o ploaie..”

Când ajungi acasă, calculează cea mai scurtă rută până la baie. Ia un lighean, dezbracă-te şi pune toate hainele ude înăuntru şi lasă-le aşa să mediteze. Pentru ele trebuie să fi fost o aventură. S-au udat pantru prima dată fără să ameţească.

După, recomand să faci un duş, ca să ştii o treabă. Poate că Universul vroia ca tu să faci un duş în ziua respectivă.

După ce te usuci şi te imbraci în haine uscate (recomand haine cât mai călduroase – nu uitaţi de şosete şi bluză cu mânecă lungă! – deseori mersul prin ploaie e o scurtătură spre răceală) fă-ţi un ceai, mănâncă ceva.

După ce te-ai asigurat că tu eşti ok şi că nu o să răceşti, urmeză partea cea mai frumoasă: curăţenia.

Ia un mop sau o cârpă şi şterge apa de pe hol, sau de unde ai mai lăsat apă.

După recomand să se cureţe papucii. Dacă sunt adidaşi şi oricum era cazul să îi spălaţi, puneţi-i direct în maşina de spălat. Dacă nu sunt tare murdari, îi curăţaţi cu o perie, îi mai clătiţi cu puţină apă şi după îi puneţi la uscat.

Hainele se storc, şi ori se pun la uscat (după ce se usucă urmând a fi puse în coşul de rufe, respectiv la spălat), ori se pun direct în maşina de spălat, în funcţie de dispoziţie. (Nu uitaţi să scoateţi tot ce aţi avut prin buzunare.)

Dacă eşti fată, probabil ai avut şi o geantă cu tine. Se scot absolut toate chestiuţele pe care le aveai în geantă (te poţi folosi de oportunitatea asta să mai faci şi ordine poate) şi se şterg cu un prosop sau se aruncă, după caz. În cazul în care geanta e impermeabilă/semi-permeabilă, se şterge suprafaţa ei tot cu un prosop. În caz contrar, se pune la uscat lângă celelalte haine.

9 Responses to “Plouă, plouă, plouă peste inima mea”

  1. danyroko Says:

    te-a lasat cu sechele ploaia de ieri!
    “Eşti afară, te bucuri de viaţă, când o simţi: picătura de apă de pe obraz. “O, nu!”, începi să te panichezi. Nu te aşteptai la asta. Simţi adrenalina cum îţi curge prin vene. Simţi cum îţi creşte frecvenţa cardiacă. Repeţi în gând numărul de la salvare, te gândeşti la ce-i mai rău…”
    cred ca am eu prea mult mucegai in creier ca imi da senzatia de cu totul alceva “ploaia” asta

    am urmat toate etapele, exceptand cea cu scosul tuturor obiectelor din geanta, iar acum trebuie sa gasesc o metoda de a netezi manualul de franceza:-? oare cu fierul de calcat merge sau se arde:)))?

    ps: ma uit la meteo sa vad cand e urmatoarea ploaie si mergem din nou la film:>?


  2. eu merg:)) si nu te sfatuiesc sa incerci cu fierul de calcat….fa ce-am facut eu cu man de engleza cand am varsat lapte pe el:))) schimba-l la biblioteca fara sa stie bibliotecara:”>:))

    in legatura cu telefonul mobil….in chiloti nu e cea mai buna idee….si aia se uda….incearca punga de sticksuri, chips-uri sau orice punga :)) it really helps:d

  3. danyroko Says:

    sau (pentru telefonul mobil) nu-ti fa griji de el! cand ajungi acasa pune-l in punga cu orez (orezul absoarbe foarte repede-si mult- licidele)
    iar daca ai nokia… relax, take it easy!
    eu mi-as face griji mai mult pentru hipotermie

  4. decenu1234 Says:

    daniela,cum sa-i faci asta sabinei! daca stii dinainte cum e vremea, nu iti mai creste adrenalina cand simti prima picatura..


  5. =)))) imi place cum ganditi=))


Leave a Reply

