Poor little Earth

Friday, 22 April, 2011

Nu pot spune că sunt un bun creştin. Adică pot, dar aş minţi. Nu sunt un bun creştin, pentru că a fi un bun creştin înseamnă, prin definiţie, a respecta “regulile” creştinismului, respectiv ale bisericii.

Deoarece: nu mă duc în fiecare duminică la biserică, nu mă spovedesc şi împărtăşesc suficient de des, nu prea dau bani bisericii, nu cred necondiţionat, nu fac tot ce-mi zic preoţii, etc, nu sunt un bun creştin. Cel mult unul mediocru, datorită mamei.

Nu neg existenţa lui Dumnezeu şi sunt de acord cu principiile creştine.

Nu sunt de acord, însă, cu unele “reguli” ale bisericii. Pur şi simplu nu pot crede necondiţionat tot ce-mi prezintă dieceza.

Exemplu: Spovada. Nu cred că dacă îi povestesc preotului păcatele pe care le-am făcut, şi acesta îmi dă o rugăciune, pot pleca în continuare cu un “cazier curat”. Am insultat o persoană, să zicem. Nu îmi explic cum o rugăciune făcută într-un mod mecanic repară greşeala pe care am făcut-o. Consider că abia după ce îmi cer scuze şi îi fac 2 complimente sincere pot spune că m-am “revanşat”. Lucru pe care îl pot face şi fără să mă spovedesc.

Mie îmi place să fac bine dpdv moral. Pentru că aşa sunt eu. Nu îmi place să fac rău, pentru că mă simt eu rău. Am remuşcări & stuff. Şi sunt mândră de mine când ştiu că am făcut un lucru bun.

Mi se pare normal să îţi ajuţi aproapele, să nu furi, să nu îţi baţi joc de resursele Terrei, etc. Unde ar ajunge omenirea dacă ar fi fiecare egoist? Dacă nu ar exista colaborare între oameni? Nu am mai evolua, am fi mai răi ca animalele şi rasa umană ar fi dispărut deja.

Partea tristă e că nu toată lumea realizează aceste lucruri şi unora e nevoie să le spui că or să ardă în iad pentru totdeauna dacă nu le respectă. Din această cauză, sunt pro-creştinism, deşi nu sunt un bun creştin.

12 Responses to “Poor little Earth”


  1. defapt regula spune sa-ti ceri iertare atat persoanei careia i-ai facut cv rau, l-ai insultat etc , dar avand in vedere ca Dumnezeu e tatal nostru trebuie sa ne cerem si lui iertare pentru ca i-am incalcat regulile…el ne-a zis sa nu fim rai, si noi am fost…deci ne cerem iertare…dar bineinteles ca trebuie sa ne cerem iertare si “fratelui” nostru :)…la asta se refera spovedania…

    • Saby Says:

      asa ar fi regula, insa ceea ce se intampla cu adevarat este: te duci, spui tot ce ai facut, uiti si o iei de la capat.
      plus ca nu inteleg oficialitatea asta: daca Dumnezeu e peste tot, nu imi pot cere iertare eu, in gandul meu, acasa la mine? nu inteleg de ce trebuie sa ma aflu in confesional? in trecut trebuia sa cumperi nu-stiu-ce chestii ca sa fi iertat. de unde se stie ca de data asta e pe bune?


  2. ii o oarecare logica acolo am cv in cap dar incomplet si te trimite cu gandul in alta parte:d

  3. decenu1234 Says:

    😕 stii ceva? ai o mentalitate de lider; citisem intr-o carte de teste de angajare ca omul potrivit pentru lucrul in echipe, in conditii(uneori) de stres e cineva care are valori morale, care stie sa se poarte cu ceilalti
    in legatura cu spovada, si mie mi se pare aiurea cand un preot iti pune cinci intrebari da/nu si apoi devii “dezlegat de pacate”, insa am vazut si preoti implicati, care nu il lasa pe om sa iasa cu capul plin de griji sau intristat

    in fine, iti spun ca te-as vedea lucrand intr-o echipa, de cand te stiu te-am vazut coordonandu-i pe altii cu cap

    • Saby Says:

      ms>:D< de aia ma gandesc ca HR manager ar fi slujba potrivita pt mine:D
      iar faza cu spovada era doar un exemplu. din aceasta cauza si altele nu mai cred cum obisnuiam in biserica. stii ca ma duceam si la cateheze si la tot, dar la un moment dat mi-am dat seama de cata ipocrizie este, cel putin la noi, la catolici, si nu mai vad scopul acestor prefacatorii. mie nu imi place sa ma prefac, si daca nu sunt de acord cu ce face biserica catolica, eu nu ma mai duc la biserica. simple as that.

      • Adriana Chelea Says:

        Nu pot spune ca stiu exact care e treaba cu spovedania, pentru ca si eu mi-am pus multe intrebari in ultimul timp, si e normal, la cate contradictii apar astazi in mass-media, dar documentandu-ma un pic mi-am adus aminte ca esti liber sa crezi ce vrei tu, cert este ca noi trebuie sa ne supunem la ceea ce scrie in Biblie, apoi sa vedem ce se sincronizeaza cu religia. Evident ca nu tot ce se spune despre Dumnezeu este adevarat, si numai intr-o Biblie crestina poti gasi adevarul. Sunt perfect de acord cu tine in ceea ce priveste viziunea ta asupra spovedaniei “tipice”, dar noi nu trebuie sa ne luam dupa ceilalti ci dupa Iisus, pentru ca el ne spune clar “sa nu vii la Mine daca esti certat cu cineva, ci mai intai cereti iertare de la el apoi de la Mine”. Asa se explica ca numai cei care au adevarat un suflet curat si cei care regreta cu adevarat greseala pot fi iertati. Multi sunt cei care se arata credinciosi dar putini sunt adevarati prieteni ai Lui Dumnezeu. Sper ca documentandu-te si citind putin cate putin din Noul Testament vei gasi raspunsuri, caci acolo le ai sigur. Trebuie sa acceptam la un moment dat cu totii ca El este Singurul Indreptatit care ne spune ce e drept si pe El trebuie sa-L ascultam, si daca vei calcula cu atentie ce inseamna sa respecti legile Lui vei observa cat de bine ar putea merge lumea aceasta. Dar lumea spune altceva si mereu gaseste motive si motive cand de fapt principalul motiv suntem noi prein EGOISMUL NOSTRU.
        pt. penultimul alineat: lumea involueaza de la venirea lui adam si eva pe pamant, si deja suintem de mult mai rai decat animalele si oricum acest pamant are un sfarsit care consta in apocalipsa care este inevitabila(app, sa nu credeti ce se spune ca sfarsitul lumii este pe data de ….sunt doar falsuri, nimeni nu poate sti mai ales ca nici Iisus Hristos nu stie, ci doar Tatal Ceresc), am scris cam putin si inca mai am multe de spus dar prefer sa ti le spun la scoala :d :*

        • Saby Says:

          da, am spus ca sunt de acord cu principiile crestine. da, valorile prezentate in biblie ar duce la o lume de buna. de aceea am si spus ca sunt pro-crestinism. nu sunt de acord cu regulile bisericii. nu stiu cum e la voi, dar la catolici nu se respecta ce ai scris tu in citatul respectiv, preotii ne pun pe noi sa donam bani celor care nu au, dar nu se uita ca poate ei mananca mai bine decat bunica mea care le da lor bani, si mai multe astfel de motive m-au facut sa imi pierd increderea in biserica.

          • Adriana Chelea Says:

            nu trebuie neaparat sa ai incredere in Biserica ci in Dumnezeu. nu am facut nici o referire cu privire la diferenta dintr religii, pt ca si noi “trebuie sa donam” dar asta vine de fapt din milostenie si e adevarat ca persoane/institutii profita de asta. la urma urmei tot ei vor pierde ceea ce au agonisit, pe cand noi vom castiga din milostenia noastra, pentru ca este unul din cele mai importante fapte pe care le facem in viata noastra. daca dam din obligatie, pierdem si banii si nici nu castigam ninic pentru sufletul nostru 😐

  4. oxxy Says:

    :)) imi place cum gandesti :))

  5. smaradiac Says:

    facebook is addictive. am avut impulsul sa dau like=))

  6. Diac Sabina Says:

    no prob. thanks:D (intre noi fie vorba, si eu vroiam sa dau like la comentariu:D)


Leave a Reply

