Now what?

Friday, 17 December, 2010

Când mă întrebi cine sunt.. Când ma întreb cine sunt, mă gândesc la ceea ce mă defineşte: faptele mele mă caracterizează, principiile pe care le urmez, părerile pe care mi le formez, valorile la care ţin… Eu, ca persoană, ca om pot fi cine vreau.

Curând, când voi fi independentă, nu mă va mai defini statutul social al părinţilor, nu voi mai fi oglinda educaţiei pe care mi-au dat-o. A avea sau nu succes (sau bani) va depinde numai de mine. Priorităţile mele vor fi doar ale mele.

Bineînţeles, toate vor fi în consecinţă, dar cât de tare m-am lăsat influenţată şi în ce privinţă am reuşit să-mi depăşesc influenţele depinde tot de mine. Părinţii m-au educat cum au crezut ei de cuviinţă, însă nu lor li se atribuie autoeducarea de pe urmă.

Mie, de exemplu, părinţii mi-au acordat toată libertatea şi încrederea. Pot să fac aproape tot ce vreau eu. Notele la şcoală nu le iau pentru ei, ceea ce fac n-o fac pentru că aşa m-au pus ei, pentru că le urmez instrucţiunile. Alegerile în viaţă îmi aparţin.

Ştiu că nu aş mai fi la fel de independentă dacă părinţii m-ar fi îndrumat la fiecare pas, dacă m-ar fi pedepsit pentru fiecare notă rea, şi m-ar fi răsplătit pentru fiecare nota bună. Nu m-au dresat ca pe un câine, de asta îmi pasă mai mult de ceea ce învăţ, decât de notele pe care le iau. (Dacă nu aş fi învăţat mai multe lucruri folositoare de pe net decât la şcoală şi sistemul de învăţământ ar fi fost unul formativ, poate mi-ar fi păsat mai tare)

Ceea ce vroiam să spun este că am descoperit cine sunt, and I ain’t going back!

Şi că sunt mândră de mine.

4 Responses to “Now what?”

  1. decenu1234 Says:

    te felicit si eu!
    cred ca pe undeva ar veni si meritul parintilor, intrucat am vazut oameni tinuti sub dictatura parintilor care se dau pe droguri si chiul in masa de la prima ocazie:d
    Si cum ti-au lasat libertate, ai decis singura ce e bine pt tine si ce nu.
    Deci Bravo por Sabina, si bravo pentru parinti!

    • Saby Says:

      multumesc>:D<
      chiar azi i-am spus lui tata ca am luat 4 in teza la info:
      eu: stii ce nu m-ai mai intrebat de mult?:D
      tata: daca te-ai spovedit :)) (nu m-am mai dus de 3 duminici la biserica, cred ca a observat:-??)
      eu: nu asta.. ce note am..
      tata: treaba ta.. treci clasa? ramai corigenta la vre-un obiect?
      eu: nu, dar am luat 4 in teza la info.. imi iese media 7..
      tata: na, asta este. nu sunt bucuros, dar nu am ce sa-ti fac.. si eu am luat si note mici la scoala..
      🙂

      refertor la ce spuneai tu, nu cred ca e vre-o regula.. sunt unii care, avand libertate, iau decizii gresite; sunt si copii tinuti din scurt de parinti si care totusi continua sa fie cuminti..


Leave a Reply

