Astăzi nişte noţiuni

Thursday, 19 August, 2010

BMR (Basal Metabolic Rate) reprezintă numărul minim de calorii de care are nevoie organismul uman într-o zi, pentru a-şi continua existenţa, fără a fi luate în calcul activităţile fizice. Practic, numărul de calorii de care ai nevoie pentru a sta în viaţă, întins pe pat, fără să faci nimic.

O alimentaţie sub valoarea BMR-ului poate fi în detrimentul dezvoltării fizice şi mentale (duce la scăderea cantităţii de hormoni produşi de glanda tiroidă, cei care controlează metabolismul=totalitatea proceselor chimice – adică arderile, consumul de calorii – ce au loc în organismul uman pentru menţinerea vieţii).

BMR-ul are, bineînţeles, valori diferite pentru fiecare persoană (depinde de vârstă, constituţie fizică, procentul de grăsime din organism). Am găsit metodele complicate prin care se poate calcula BMR-ul fiecărei persoane, dar presupun că ne-am săturat toţi de matematică, aşa că am găsit o metodă mult mai simplă: BMR calculator (Dacă nu vă ştiţi înălţimea în “feet” şi “inches” am găsit şi o metodă de transformare)

Într-o zi, consumul de calorii trebuie să fie, în primul rând, peste valoarea BMR-ului. În al doilea rând, ar trebui să se ţină cont de nivelul de activitate fizică din ziua respectivă (aveţi de mers la sala, mâncaţi bine; aveţi de stat degeaba, mâncaţi mai puţin, dar peste valoarea BMR-ului)

(Aş mai fi vrut să scriu şi despre BMI , dar mi-a zis mama să mă duc la culcare. Poate mâine.)

Later edit: RMR (Resting Metabolic Rate)  include activităţile obişnuite, de zi cu zi, dar nu implică activităţile fizice. Se calculează astfel:

  • Bărbaţi: (10 x greutate(kg)) + (6.25 x înălţime(cm)) – (5 x vârstă) + 5
  • Femei: (10 x greutate(kg)) + (6.25 x îmălţime(cm)) – (5 x vârstă) – 161

Iar pentru a calcula numărul de calorii necesari unei zile obişnuite, căutaţi pe google despre TEE (Total Energy Expenditure) (Aş scrie eu, dar îmi pare rău, s-a trezit mama)

4 Responses to “Astăzi nişte noţiuni”


  1. :)) asa de mult imi place cand faci acele paranteze:”>

  2. Irene Says:

    mi-am facut… am aflat raspunsul la multe dureri de cap din trecut.


Leave a Reply

