Post lung

Tuesday, 17 August, 2010

Am observat, din slăbuţa mea experienţă de cititoare de bloguri, că fiecare blogger are ceva specific. Unii scriu despre chestiile care îi pasionează şi despre noutăţile din domeniul respectiv (am descoperit chiar şi un blog dedicat în întregime stângacilor), alţii îşi scriu părerile, alţii creaţiile, alţii întâmplările din viaţă…

Atrag cei care scriu despre subiecte tabu (prostituţie, droguri, chestii ilegale sau imorale) şi cei care au un mod mai carismatic, personal, amuzant sau agresiv de a scrie. (E o părere personală, deci s-ar putea ca astea să fie chestiile care mă atrag doar pe mine.)

Eu, however, nu prea am nimic specific. Tind să mă îndrept către categoria celor care îşi scriu întâmplările şi părerile, doar că există 2 motive pentru care nu cred că asta este cea mai inteligentă soluţie pentru mine:

1. Vorbesc mult. Şi îmi place să povestesc. Şi dacă aş scrie pe blog tot ce mi se întâmplă în fiecare zi, o discuţie la o cafea, cu Roxana de exemplu, ar decurge cam aşa:

– Şi, ce-ai făcut vacanţa asta?

– Păi, am scris pe blog, poţi să citeşti acolo cam tot ce am făcut..

(..după jumate de oră..)

– Vai, mi s-a întâmplat ieri ceva foarte nasol, stai să-ţi spun!

– Da, ştiu, am citit pe blog.

(…)

– Fată, nu mai ţin minte exact cum era faza, dar…

– Ai scris pe blog?

– Da.

– Lasă că am să citesc acolo.

2. Mi-am cumpărat recent o carte pe care o idolatrizez (prin “cumpărat” mă refer la dat comandă pe net şi apoi stresat în fiecare zi doamnele de la poştă să verific dacă mi-a venit comanda) în care am citit că, pentru a avea mai mare impact şi a atrage atenţia, trebuie să îţi dramatizezi ideile. Astfel că, s-ar putea să nu mă pot abţine să nu fac diverse exagerări sau remarci judge-mental faţă de anumite persoane sau întâmplări, ceea ce nu se încadrează în modul de viaţă blând, înţelegător şi super-tolerant pe care vreau să îl am.

And then it hit me:

Fiind un nerd cu normă întreagă, când stau la calculator şi nu citesc bloguri, mă uit la documentare. Când nu mă uit la documentare, navighez pe net şi descopăr diverse chestii mai mult sau mai puţin interesante.

De exemplu:

Îmi verific mailul, descopăr o invitaţie la un grup “live health club”. Intru, citesc pe acolo, şi văd o reclamă la un program de aerobic “Fit-camp”. Intru, mă uit, şi dau de un link către un program pentru o dietă echilibrată, după dau click către un ceai miraculos pentru slăbit, după descopăr ingredientul minune, care e o plantă, pe care o caut pe google şi descopăr o gâză incredibilă cu antene verzi care mănâncă această plantă. Şi, tot aşa, clickurile mă pot duce pe căi nebănuite.

Şi, cum nu sunt la curent cu alte chestii, mă gândeam că aceste “descoperiri” ar putea fi subiectele unor posturi mai mult sau mai puţin interesante (depinde de inter-nerd-ul fiecăruia).

Domeniile mele de interes:

  • Chestii interesante despre Univers, formarea Pământului, există extratereştrii? teoria evoluţionistă versus teoria creaţionistă
  • Mod de viaţă sănătos, dietă echilibrată, sănătate
  • Chestii interesante despre lumea animală şi vegetală
  • Ecologie, reciclat, “Salvaţi Pământul!”
  • Orice altă chestie interesantă care m-a impresionat

+Păreri subiective despre fiecare idee.

Voi încerca să scriu în fiecare zi despre ce mi se pare mai interesant, iar dacă se întâmplă ca într-o zi să nu descopăr nimic sau să nu am timp, scriu în ziua următoare şi trişez şi schimb data. Dacă se prinde cineva, mă fac că plouă şi zic că nu e setată bine. Şi gata.

A, da. S-ar putea să mai scriu şi chestii pentru auto-motivare, gen: M-am decis să învăţ să tastez fără să mă uit la tastatură. Sigur că nu interesează pe nimeni aşa ceva, însă o să am un motiv în plus să continui să învăţ: Dacă am zis că învăţ să scriu fără să mă uit trebuie să învăţ să scriu fără să mă uit. (I don’t want to be a liar.)

Later edit: Vrea cineva un joculeţ drăguţ care te învaţă să scrii fără să te uiţi la tastatură?

11 Responses to “Post lung”

  1. dany Says:

    cred ca eu:)))

  2. dany Says:

    da, altfel nu ziceam nimic


  3. =)) misto post`ul ;)) chiar imi place:”>

  4. Miki Says:

    superb postu!:xJoculetuu merci:))

  5. Miki Says:

    cat de realista esti:x
    Imi place asta!

  6. Irene Says:

    ai curaj…faci ceva util; dupa proverbul “daca viata iti da lamai, fa limonada”; proud of you

    • Saby Says:

      ok, am sa revin cand am sa am acces la net, si am sa continui.. plus ca am avut timp sa ma uit la televizor zilele astea si am vazut multe chestii foarte misto.. sper sa nu le uit.


Leave a Reply

