Hai să mai scriem pe blog

Friday, 18 December, 2009

Nu sunt bloggăriţa exemplu, şi nu ar trebui să comentez de alţii, dar am să-mi prezint opinia:

Mă enervează bloggerii cu, ceea ce numim noi realiştii, figuri de Eminescu.

Când zici Eminescu te gândeşti automat la arta de a crea, la a folosi anumite cuvinte, expresii, metafore pentru a exprima ceva la nivel de semnificaţii. Normal că ceea ce scrie Eminescu sau alţii sună într-un fel, ori are un ton grav şi solemn, ori îţi inspiră o anumită atmosferă. Dacă Eminescu scrie despre primăvară, orice cuvând din poezie îţi inspiră primăvara.

Există foarte mulţi bloggeri care scriu texte ficţionale şi folosesc expresivitatea pentru a reda ce vor să spună, lucru de lăudat. Nu-i uşor să realizezi analogii sau să alegi cuvintele potrivite. Numai că, printre aceşti bloggeri, există şi unii care fac exces de expresivitate, scriind numai de dragul de a scrie şi de a se crede Eminescu, fără să aibă un subiect de fapt. Folosesc multe cuvinte “grele” ca să impresioneze, şi le folosesc doar pentru că sună bine. Să rămânem noi impresionaţi, să credem că cine-ştie ce geniu neînţeles e respectivul şi că ne depăşesc pe noi substraturile ascunse ale textul său, când acesta nu scrie de fapt nimic concret sau inventează că simte ceva doar ca să aibă ce să scrie. Dacă citim cuvinte “grele” ca “iubire”,”dor”, “moarte”,”sfârşit” nu mai urmărim să vedem ce vrea să zică respectivul, ci vedem doar expresivitatea textului.

E bine să ai expresivitate, dar ea se valorifică când o foloseşti ca să spui ceva, şi nu doar ca să sune bine şi să pari tu un Eminescu neînţeles.

7 Responses to “Hai să mai scriem pe blog”

  1. oxxy Says:

    nu stiu ce sa zic….eu nu prea stau sa citesc bloguri…..doar pe al meu….si de multe ori stau si ma gandesc c sa mai scriu…dar nu inventez……scriu ceea ce simt, ceea ce vreau, realitatea……

  2. Blogăre, « Says:

    […] Blogăre, Citeşte şi plângi! […]

  3. irene Says:

    pot sa ma inspir pentru un eseu despre Eminescu ?

  4. Berry Says:

    multe poiate de 2 lei:D

  5. 360ideas Says:

    o da, ma bag si eu in discutie asa putin, stiu si eu persoane de genu ala, am si un prieten dar oricum mai bine zici in fata decat cu mii de filosofeli tampite

  6. shadow girl Says:

    nu esti singura care are o astfel de parere despre acesti oameni….mie una nu-mi place eminescu..:D


Leave a Reply

